måndag 3 augusti 2009

Kollektivtrafik <3

Vissa dagar är dåliga dagar. Idag har definitivt börjat som en sådan.

Verkar som om jag har "Häll din frustration över mig-skylten" i pannan. Det är underligt att möta medmänniskor som helt utan större svårigheter lastar av sin frustration och irritation på någon annan, vilt främmande människa. Om du får problem pga försenad tunnelbana eller buss förstår jag om du väljer mig som mottagare. Förstår, men tycker ändå inte att det är OK. Om du däremot har problem på ett personligt plan kan du ta det med din psykolog eller motsvarande. Jag kan inte och vill inte ha ditt personliga bryderi att städa upp efter. Det är inte det som ingår i service-konceptet. Att dina barn skäms för att använda förköpsremsa och du därför "måste" försöka använda den är ett problem du hanterar annorstädes.

Jag är en sån, säger du. En sån vadå? Som sköter sitt jobb? Självklart. Annars skulle jag inte vara här. Antar att du också är en sån som sköter det du ansvarar för. Eller?

Inga kommentarer: