onsdag 1 augusti 2007

folk och fä är sammalika överallt....

Har jobbat i ett annat område än jag brukar idag. Utlånad, heter det enligt yrkesterminologin. Hua mig sånt folk det finns! Blir riktigt mörkrädd... Men det "bästa" var ju ändå kvinnan, i 60-års åldern som helt sonika lipade åt mig när jag frågade varthän hennes resa bar... En vuxen kvinna, lipar som svar på en fråga. Och nej, det var inte en mentalt utmanad person, som i dagligt tal kallas störd, utan en, jag hatar ordet, normal, kvinna som visade på detta fenomenalt underliga beteende. Hur jag vet detta? Jo, i mitt yrke lär man sig väldigt snabbt vad som är vad när det gäller mental kapacitet. Gör man inte det blir man inte långvarig, för situationerna som kan uppstå bli annars väldigt svåra att hantera.

Det finns självklart mycket mer att berätta, men då skulle jag aldrig kunna sluta skriva. Men en händelse till vill jag dela med mig av. Ung kille försöker planka, stoppas av herrar i gula västar. Samtidigt passerar polis förbi. Japp, det här är underbart att se från första parkett! Polis går fram till sällskapet, kollar vad som står på, säger att det är bara att betala. Detta kan tyckas vara anledning nog att ge upp och lomma fram till spx som sitter och njuter med det stoooora leendet på läpparna och betala. Men ack nej. Ynglingen fortsätter diskuttera med polisen en bra stund. Underhållning säger jag bara! Polisen pekar med hela handen. Tihi! Underbart! Självklart slutar det med att betalning görs. Victory!

Hi hi, det är skoj ibland...

Inga kommentarer: