söndag 15 juli 2007

Fullständigt vidrigt.

Det är helt hopplöst att fara hem per tunnelbana cirkus klockan 01.00 en fredag-eller lördagnatt. Vidrigt fulla människor överallt. Dito välta ölburkar spridda sporradiskt genom hela vagnen. Den mer eller mindre direkt närvarande odören av spya i närheten, dock svår att lokalisera, om du möjligtvis inte klampar rätt i den.

Varför gör folk så här mot sig själva och sina medmänniskor? Jag blir helt mållös. Och det händer inte ofta. Att sedan sitta i uniform är en otänkbarhet. Något att kamouflera sig med är ett måste! Fy farao.

Men samma tid imorgon natt, söndag mot måndag, är något helt annat. Lugnt och fint som en filbunke. MEN... nu är det ju semestertider, så jag bävar inför morgondagens hemfärd... Önska mig lycka till.

Och idag höll jag för övrigt att frontalkrocka med the saxofonmotherfuckerfromhell [lucknuckan]. Han bara log. *ryser*

Tack o hej, leverpastej!

1 kommentar:

mise sa...

Tunnelbana på helgerna motsvarar ungefär mina "förväntningar" på en festival.. därför jag undviker båda delarna... ,-)